A meta kulcsszavak ugyan ma már marginális jelentőségűek, helytelen használatuk azonban rengeteg kárt okozhat.
Amint egykori osztályfőnököm mondogatta irodalomórákon: a kevesebb több, bár ő persze nem a meta kulcsszavakra értette, hanem a terjengős fogalmazásokra (az osztály meg ugyanezt gondolta az irodalomórákról).
Nem egyszer láttam már olyan oldalt, ahol a webmester nem volt rest 80-100 „meta keywordot” is fölvésni a html kódba. Az egyik ilyen oldalon húszat számoltam meg a „hitel” szóból, ennek ellenére még sem sikerült bekerülnie az oldalnak az első 500 találatba hitel szóra (ki érti ezt, a legostobább keresőrobotnak is le kellene esnie a tantusznak!). Az is előfordul, hogy az adott kulcsszót a webmester beírja csupa kis és nagybetűkkel is, ilyenformán: HITEL, hitel.
Szóval ezeknek a módszereknek semmi értelmük, sőt, valójában ártanak az oldal megítélésnek. Ugyancsak ellenjavallt olyan kulcsszavakat használni, amelyek nem szerepelnek az oldalon.
A kulcsszavakkal mértékkel és tartózkodással kell élni (de nem úgy, mint azok a borbarátok, akik ezt úgy vallják: mérték egy hordó, tartózkodás az asztal alatt.).
Húsz kulcsszónál többet nem érdemes használni, s ügyeljünk arra, hogy szerepeljenek az oldalon. Ne ismételjük meg szavakat, legfeljebb szókapcsolatokban ( pl. jelzálog hitel, lakás hitel – így nem hiba).
Csodát a kulcsszavak helyes használatától nem várhatunk, viszont elkerülhetjük, hogy a keresőrobot webszemétnek nézze oldalunkat (vagy legalábbis annak gyanújával számoljon a Google algoritmusa, mert annak eredménye megjelenik a találati rangsorban.)